Aquest diumenge hem donat el tret de sortida del VI Torneig Internacional de Tennis Femení Solgironès Ciutat de la Bisbal. S’han disputat els 16 partits de primera ronda de la fase prèvia. El torneig, que ha assolit la màxima categoria ITF (100.000+H) després d’anys pujant de nivell, acull en la seva sisena edició a 56 jugadores de més de 20 països.
Un dels partits destacats de la jornada és el que han disputat la barcelonina Guiomar Maristany i la coreana Jiho Shin. El partit s’ha decantat per la catalana per un doble 6/4. Un altre dels enfrontaments més rellevants ha estat el que han jugat l’aragonesa Carlota Martinez Cirez, entrenada per l’ex-jugador català Josep Maria Arenas, contra l’alemanya Jasmin Jebawy, amb victòria final de l’espanyola per 6/1 7/5.
Sens dubte el millor partit de la jornada ha estat el que enfrontava bielorussa Ana Kubareva i la jove catalana de divuit anys Jordina Cegarra. El match s’ha allargat fins les dues hores de partit, i els aficionats que estrenaven la graderia han vibrat fins l’últim instant. La guanyadora ha estat Kubareva amb un resultat de 6/2 7/5.
Altres jugadores que han accedit a la segona ronda de prèvia són: les russes Erika Andreeva i Anna Kubareva, la sèrbia Natalija Stevanovic, la romanesa Ilona Georgiana Ghioroaie, l’espanyola Leyre Romero, la italiana Cristiana Ferrando, la canadenca Carol Zaho, la letona Daniela Vismane, la noruega Lilly Elida Haseth, la israeliana Lina Glushko, la mallorquina Ivonne Cavallé, la xilena Barbara Gatica, l’alemanya Stephanie Wagner i la romanesa Andreea Prisacariu, campiona en dobles de la passada edició.